[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Paroysiash/Eksetash Metaptyxiakhs Ergasias Poulakakis Ioannis_27/8/2014_ 11:00_Ε313_ tmhma Episthmhs Ypologistwn_Panepisthmio Kritis



ΘΕΜΑ: Paroysiash/Eksetash Metaptyxiakhs Ergasias Poulakakis Ioannis_27/8/2014_ 11:00_Ε313_ tmhma Episthmhs Ypologistwn_Panepisthmio Kritis

ΑΠΟΣΤΟΛΕΑΣ: Gramateia Metaptyxiakou CSD [mailto:pgram@xxxxxxxxxx]

 

 

 

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ / ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

Πουλακάκης  Ιωάννης

Mεταπτυχιακός Φοιτητής

Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Κρήτης


Eπόπτης Μεταπτ. Εργασίας:  Καθηγητής   Χ. Νικολάου

Τετάρτη, 27 Αυγούστου  2014, 11:00
Αίθουσα  σεμιναρίων Ε313, Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Κρήτης

 


 

"Σχεδιασμός και υλοποίηση της υπηρεσίας ενός αποθετηρίου σημασιολογικού πλαισίου εφαρμογών για την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα"

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

 

Στις μέρες μας έχει γίνει αναγκαίο να παρέχονται μηχανισμοί που αποθηκεύουν, διαχειρίζονται και ανακαλύπτουν πόρους με αποτελεσματικό τρόπο. Η προφανής προϋπόθεση είναι να δημιουργηθούν τα κατάλληλα σχήματα μεταδεδομένων για την πλήρη χρησιμοποίηση αυτού του περιεχομένου. Στην περίπτωση των εκπαιδευτικών πόρων, ένα σχήμα μεταδεδομένων που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα χαρακτηριστικά τους θα πρέπει να έχει επιπρόσθετα τη δυνατότητα κάλυψης των εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών τους πτυχών. Επομένως, εκτός  από διάφορα συμβατικά χαρακτηριστικά όπως ο συγγραφέας, ο τίτλος ή ο τύπος – στοιχεία που είναι συνήθη σε όλα τα σχήματα μεταδεδομένων – ένα εκπαιδευτικό σχήμα μεταδεδομένων θα  πρέπει επίσης να περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τα ιδιαίτερα μαθησιακά γνωρίσματα των πόρων.

Επιπλέον, οι αναδυόμενες εφαρμογές του Σημασιολογικού Ιστού εγείρουν απαιτήσεις για τη σημασιολογική δόμηση των περιγραφών των μεταδεδομένων. Ο οντολογικός εμπλουτισμός των σχημάτων μεταδεδομένων θα παρείχε προστιθέμενη αξία από τα υπάρχοντα αντικείμενα μάθησης, με την περαιτέρω διευκόλυνση της εννοιολογικής αναζήτησης και συγκομιδής. Πλήθος πρόσφατων ερευνών στη δομή των μεταδεδομένων περιλαμβάνουν οντολογικές προσεγγίσεις και προτείνουν νέα σχήματα για να υποστηρίξουν προχωρημένες εφαρμογές ηλεκτρονικής μάθησης.

Αυτό που λείπει από την Ελλάδα όμως, είναι ένα πλαίσιο εφαρμογών για τη σωστή κατηγοριοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού και ειδικότερα για μαθησιακά αντικείμενα που έχουν σχεδιαστεί να υπηρετούν το φάσμα των μαθημάτων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.  Τα υπάρχοντα πλαίσια εφαρμογών, όπως περιγράφονται στη βιβλιογραφία, δεν είναι αρκετά επαρκή να εκφράσουν όλες τις πτυχές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επομένως προκύπτει η αναγκαιότητα ενός νέου μοντέλου.

Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι να αναληφθεί η πρωτοβουλία για ένα πλήρες βασισμένο στον ιστό σημασιολογικό αποθετήριο όλων των μαθημάτων στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Ελλάδας, μελετώντας άλλες παρόμοιες εκπαιδευτικές εφαρμογές στον ιστό, σχεδιάζοντας μία νέα οντολογία αλλά και υλοποιώντας την με τα υπάρχοντα πρότυπα και τεχνολογίες. Μια κατʼ αρχάς υλοποίηση για τα μαθήματα Πληροφορικής θα μας παρέχει τη φιλοσοφία και τα εργαλεία που χρειάζονται για τη μελλοντική προσαρμογή και την επεκτασιμότητα αυτού του μοντέλου και στα υπόλοιπα  γνωστικά αντικείμενα. Έτσι, θα δοθεί η δυνατότητα να υιοθετηθεί αυτή η υποδομή για όλα τα μαθήματα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.



Poulakakis Ioannis
M.Sc. Thesis
Computer Science Department
University of Crete

Master's Thesis Supervisor:   Professor Christos Nikolau
Wednesday, 27/8/2014, 11:00
  Room E313,  Computer Science dept., University of Crete 

 



 

                                                                                                                                                               

"Design and implementation of a semantic application profile repository for primary and secondary education in Greece"

 

ABSTRACT



Nowadays it has become a necessity to provide mechanisms that store, manage and discover resources in an efficient way. The obvious premise is to create the appropriate metadata schemata for the complete utilization of this content. In the case of educational resources, a metadata schema used to describe their attributes, should also be able to capture their educational and pedagogical aspects. Therefore, apart from various conventional attributes such as author, title or type – elements that are common in all metadata schemata - an educational metadata schema should also include information regarding the resourceʼs particular learning characteristics.

Furthermore, emerging applications of Semantic Web raise demands for semantic structuring of metadata descriptions. Ontological enrichment of metadata schemata would provide added value from existing learning objects by facilitating further their conceptual searching and harvesting. A lot of recent research on metadata structuring, include ontological approaches and propose new schemata to support enhanced E-learning applications.

What we lack in Greece though, is an application profile for the proper characterization of educational material, and especially for learning objects that are designed to serve the scope of primary and secondary education courses. Existing application profiles, as described in literature, are not adequate enough to express all aspects of primary and secondary education and the necessity for new application profiles arises.

The purpose of this thesis is to set the initiative of making a complete web-based semantic repository of all courses in Greek primary and secondary education by examining other similar educational web services, designing a new ontology and implementing it into existing standards and technologies. The implementation of ICT courses will provide the philosophy and the tools needed for future adaptation and extensibility of this model. This will also give the ability to expand this infrastructure for all courses of primary and secondary education in Greece.


 

 


Apo th grammateia

e.kosma

 

-- 
Postgraduate Secretariat
Computer Science Department
Voutes University Campus
Heraklion, Crete
GR-70013, Greece
tel: + 30 2810 393592, 393504
fax:+ 30 2810 393804
e-mail: pgram@xxxxxxxxxx
Url: http://www.csd.uoc.gr
 

Attachment: smime.p7s
Description: S/MIME cryptographic signature



ΛΙΣΤΑ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ.