Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, Η κοινωνία και η χώρα αντιμετωπίζουν
λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού μία πρωτόγνωρη και επώδυνη κατάσταση, που αν
δεν αντιμετωπισθεί με σύνεση και αποτελεσματικότητα θα οδηγηθούμε σε μια άνευ
προηγουμένου ανθρωπιστική, κοινωνική και οικονομική κρίση. Σε αυτή τη
εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, όλοι πρέπει να είμαστε συγκεντρωμένοι και
αποτελεσματικοί για την αντιμετώπιση της κρίσης. Παρά τις ιδιαίτερες (λόγω
περιοριστικών μέτρων) συνθήκες λειτουργίας των Ιδρυμάτων κι εν μέσω πανδημίας,
το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων θεωρεί ως κατάλληλο χρόνο και
ανακοινώνει την Πέμπτη 22/4/2020 ένα σχέδιο νόμου προς διαβούλευση έως
τις 6 Μαΐου 2020, που αφορά σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της
εκπαίδευσης. Στο εν λόγω σχέδιο νόμου του
Υπουργείου Παιδείας από τι φαίνεται υποκρύπτονται οι εξής σκοπιμότητες: Με τα ξενόγλωσσα και τα θερινά
τμήματα των Πανεπιστημίων, κρύβεται η κατάργηση, και με τη βούλα, της δωρεάν
Παιδείας. Με την αύξηση μαθητών στα Τμήματα
Νηπιαγωγείων, Γυμνασίων και Λυκείων κρύβεται η απαξίωση του δημόσιου σχολείου
και, πλέον, λόγω της επικαιρότητας, υγειονομικοί κίνδυνοι. Με τον αποκλεισμό των ενηλίκων από
την πολύπαθη τεχνική/επαγγελματική εκπαίδευση, κρύβονται τα συμφέροντα
ιδιωτικών σχολών κατάρτισης. Από την αύξηση των εξεταζόμενων
μαθημάτων, την Τράπεζα Θεμάτων και τη βάση του 10, κρύβεται η εξωσχολική
ιδιωτική εκπαίδευση. Με την στέρηση του δικαιώματος
ψήφου, κρύβεται ένας ιδιότυπος αυταρχισμός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο . Διαμαρτυρόμαστε και απαιτούμε: Μονιμοποίηση των συμβασιούχων που
υπηρετούν στα ΑΕΙ της χώρας και των αναπληρωτών σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης
και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, καθώς και κάλυψη όλων των κενών
θέσεων διδακτικού και λοιπών ειδικοτήτων προσωπικού σε όλα τα ΑΕΙ της χώρας, Να λυθούν τα προβλήματα που αφορούν
τον νέο τρόπο με ηλεκτρονική εκπαίδευση των φοιτητών όπως, ηλεκτρονικές
υποδομές, συγγράμματα, καθώς και εξασφάλιση της πρόσβασης στην εκπαίδευση όλων
των φοιτητών, Τα νέα κριτήρια μετεγγραφής
των φοιτητών είναι απαράδεκτα δεδομένου ότι εκμηδενίζουν τις πιθανότητες
πραγματοποίησης αυτών. Να δοθεί άμεσα έκτακτη χρηματοδότηση
για την Εκπαίδευση, χωρίς κριτήρια «αριστείας» και επίτευξης στόχων που γεννούν
ανισότητες. Όσον αφορά το θέμα του νέου
νομοσχεδίου σχετικά με το Σώμα εκλεκτόρων για την ανάδειξη
πρυτανικών αρχών επισημαίνουμε τα εξής: Το Διοικητικό προσωπικό,
ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και φυσικά οι φοιτητές εξαφανίζονται από τα πλάνα του Υπουργείου
σχετικά με την συμμετοχή τους στις πρυτανικές εκλογές. Ειλικρινά θα θέλαμε να
μάθουμε το σκεπτικό του Υπουργείου Παιδείας, ποιους και σε τι έχει ενοχλήσει το
σημειωτέων μικρό ποσοστό συμμετοχής των παραπάνω κατηγοριών προσωπικού και των
φοιτητών στην εκλογή της Πρυτανικής αρχής; Πως ένα Πανεπιστήμιο θα
μπορεί να αιτιολογήσει τον αποκλεισμό των παραπάνω από το εκλεκτορικό του σώμα
όταν οι βασικές αρχές που διέπουν την λειτουργία του δεν επιτρέπουν
αποκλεισμούς; Ένα
πανεπιστήμιο περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα μονάδων και υπηρεσιών που
στηρίζουν το εκπαιδευτικό, ερευνητικό και κοινωνικό τους έργο. Πως είναι δυνατόν
το Υπουργείο να αποκλείει την ψήφο του Διοικητικού Προσωπικού αγνοώντας
την ουσιαστική συμβολή τους στη λειτουργία του ΑΕΙ. Τα μέλη του διοικητικού
προσωπικού ασκούν τη διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη των διοικητικών,
οικονομικών και τεχνικών υπηρεσιών του ιδρύματος, καθώς και των εργαστηρίων και
των λοιπών λειτουργικών μονάδων του, όπως αυτές καθορίζονται στον οργανισμό
διοικητικών υπηρεσιών και τον εσωτερικό κανονισμό του κάθε ιδρύματος. Πως είναι δυνατόν το Υπουργείο
να αποκλείει την ψήφο των ΕΕΠ,ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ; Η συμμετοχή τους
στο εκπαιδευτικό και ερευνητικό του έργο τεράστια, και χαρακτηρίζονται ως
κατηγορία προσωπικού στα ΑΕΙ που ακολουθούν τις υποχρεώσεις/δικαιώματα των ΔΕΠ. Και αν συμφωνούμε στην
αναγκαιότητα ύπαρξης τους, τότε γιατί οι εν λόγω κατηγορίες εργαζομένων δεν
μπορεί να συμμετέχει στο εκλεκτορικό σώμα για την εκλογή της Πρυτανικής αρχής
καθώς και να εκπροσωπείται στα κεντρικά όργανα Διοίκησης ενός Ιδρύματος; Πως είναι δυνατόν το
Υπουργείο να αποκλείει την ψήφο των φοιτητών; των αποδεκτών της
εκπαιδευτικής κυρίως αλλά και ερευνητικής δραστηριότητας του ΑΕΙ; Δεν
δικαιούνται αυτοί να έχουν λόγο σε θέματα που αφορούν την ποιότητα της
παρεχόμενης εκπαίδευσης τους; Πως προωθείται η
Ανώτατη Εκπαίδευση με τέτοια νομοθετήματα τα οποία προσβάλλουν τις
ανθρώπινες αξίες και δικαιώματα και καταπατούν την ελεύθερη έκφραση; Είναι πραγματικά
αντιδημοκρατικό, απαράδεκτο και ύποπτο να αφαιρούμε, από εργασιακές ομάδες που
έχουν στηρίξει το δημόσιο πανεπιστήμιο, το δημοκρατικό τους δικαίωμα της
συμμετοχής στο τρόπο διοίκησης του εργασιακού τους χώρου, όταν μάλιστα η
μέχρι σήμερα εμπειρία μόνο ενθαρρυντικά μηνύματα αφήνει. Ας αντιδράσουμε όλα τα πρωτοβάθμια
σωματεία μαζικά, ανεξάρτητα και μαζί με την Ομοσπονδία μας , συμμετέχοντας για
αλλαγή του σχεδίου νόμου : Σε κινητοποιήσεις και αντιδράσεις
προς το υπουργείο. Σε παρότρυνση των Διοικήσεων για
συμπαράσταση. Με συμμετοχή και καυστικό σχολιασμό
στη σελίδα της δημόσιας διαβούλευσης (http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5133
) έως τις 6 Μαΐου. Τα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν
λύνονται με αυταρχισμό και κατάργηση του διαλόγου. Θεωρούμε ότι το νομοσχέδιο θα πρέπει
να αποσυρθεί, διότι δεν προωθεί καμία τομή, αντιθέτως, με τη λογική του
«αποφασίζομεν και διατάσσομεν» και χωρίς διάλογο με όλους τους φορείς και τις
κατηγορίες εργαζομένων σε αυτούς, είναι καταδικασμένο να αποτύχει. Για την Ανεξάρτητη Κίνηση Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τα μέλη του Κ.Σ. ΟΔΠΤΕ Μανόλης Αποστολάκης (Πανεπιστήμιο Πάτρας) Αντώνης Παντελάκης (Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο) Ελένη Τηνέλλη (Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο) |