ΘΕΜΑ: Προσοχή - Ενημέρωση για παραπλανητικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που εμφανίζεται να προέρχεται απο την υπηρεσία τεχνικής υποστήριξης
ΑΠΟΣΤΟΛΕΑΣ: Helpdesk Π.Κ.
Παρατηρήθηκε ότι αριθμός χρηστών της υπηρεσίας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παρέλαβε κακόβουλο μήνυμά ηλεκτρονικής αλληλογραφίας που αποσκοπεί στην υποκλοπή των κωδικών πρόσβασης των λογαριασμών (phishing) μέσω της ανακατεύθυνσης των χρηστών σε ιστοσελίδα ώστε να εισάγουν το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης τους.
Το συγκεκριμένο μήνυμα εμφανίζεται να προέρχεται από την υπηρεσία τεχνικής υποστήριξης του Ιδρύματος, ενώ στην πραγματικότητα προέρχεται από κακόβουλο χρήστη.
Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να εισάγουμε τα στοιχεία μας (όνομα χρήστη ή κωδικό πρόσβασης) στην ιστοσελίδα για την οποία υπάρχει σύνδεσμος (link) στο παραπλανητικό μήνυμα, η οποία εμφανίζεται στο μήνυμα ως https://helpdesk.ucnet.uoc.gr αλλά οδηγεί σε κακόβουλη εξωτερική ιστοσελίδα.
Αν έχετε ήδη συμπληρώσει τα στοιχεία σας (κωδικό πρόσβασης) στην σελίδα phishing θα πρέπει να προχωρήσετε άμεσα σε αλλαγή του κωδικού σας.
Με αφορμή τα παραπλανητικά μηνύματα θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα ακόλουθα:
-Το Πανεπιστήμιο Κρήτης δεν θα στείλει μήνυμα αλληλογραφίας με το οποίο να ζητά από χρήστες να κοινοποιήσουν τους κωδικούς πρόσβασης τους ή να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους σε κάποια ιστοσελίδα.
-Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να εισάγουμε τα στοιχεία μας (όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης) σε ιστοσελίδες για τις οποίες υπάρχει σύνδεσμος σε κακόβουλα παραπλανητικά μηνύματα.
-Φροντίστε ώστε το πρόγραμμα πλοήγησης ιστοσελίδων που χρησιμοποιείτε να είναι ενημερωμένο γιατί παλαιότερες εκδόσεις του πιθανόν να είναι ευάλωτες σε προσπάθειες παραπλάνησης.
-Κάνοντας έλεγχο στην γραμμή κατάστασης του προγράμματος περιήγησης ή τοποθετώντας τον κέρσορα χωρίς να κάνετε κλικ πάνω από τον σύνδεσμο (link) θα μπορέσετε να δείτε την διεύθυνση της ιστοσελίδας που θα επισκεφθείτε αν τον επιλέξετε
-Θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί με τέτοια μηνύματα, τα οποία εντάσσονται στη λογική των παραπλανητικών μηνυμάτων τύπου phishing και όταν αντιληφθείτε ότι κάποιο μήνυμα ανήκει σε αυτή την κατηγορία θα πρέπει να το διαγράφετε
-Στην κεντρική υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου λειτουργεί μηχανισμός προστασίας από την ενοχλητική και κακόβουλη αλληλογραφία αλλά υπάρχουν περιπτώσεις όπου τέτοια μηνύματα καταφέρνουν να διαφύγουν του εντοπισμού και καταλήγουν στις θυρίδες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο https://ict.uoc.gr/images/Files/%CE%A0%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1-account-email.pdf
Με εκτίμηση
Helpdesk Π.Κ.